joi, 9 octombrie 2008

Am aflat povestea...

...cersetorului cu mana intinsa la masa bogatului care, in marinimia sa, arunca din timp in timp praf de vise peste vietile nefericitului flamand...nu, nu din dragoste. Nu e tandretea pentru cel iubit. E alimentarea orgoliului ca poti pansa ranile provocate de propriile taisuri ale neputintelor. E obisnuinta de a-l avea acolo, la picioare, dar undeva aproape...mereu aproape...teama de a nu muri de foame sau, mai grav, de a nu pleca sa cerseasca la alta masa...
Trist.
A vorbit, dar n-a plans. Mi-a desenat cu grimase amare abisurile sufletului sau. Dar n-a plans. Mi-a picurat modestie peste trufia mea, dar n-a stiut sa planga. A ramas drept, desi mana si ochii si avantu-i tremurau ...ca amintire a mainii intinse. Dar n-a plans...
Foarte trist.
Mi-a vorbit despre iertare si despre iubirea care nu stie uitarea si ura. Dar n-a plans.

...cu trupul in genunchi si cu mana intinsa...am cersit un strop din iubirea creata in ziua dintai...
Atat.

2 comentarii:

aleaN spunea...

Buna Dana,
Ma tem ca, pe undeva, am pierdut firul povestii tale.

Iubirea, asa cum o inteleg eu, se impartaseste. Ea nu se vrea cersita. Niciodata ! Este ca si cum (mergand pe ideea din relatarea ta) ne-am intalni la o masa, toti cei dragi, cunoscuti sau necunoscuti, rude sau vechi prieteni, amici sau straini si, deopotriva, am trai momentele acelui eveniment, a acelei agape. Caci, agapae inseamna iubire frateasca, impartasita. Daca unii doresc sa castige iubirea cersind-o de la altii, ar fi mai bine sa renunte.

Nimeni si nimic nu poate sa egaleze bunatatea, marinimia si puterea lui Dumnezeu.

Daca este sa cersim Iubirea si mila, si asta se intampla cu fiecare dintre noi, nu o putem cere decat celui PreaInalt si Dumnezeului nostru.

In relatiile inter-umane, daca nu exista iubire impartasita reciproc, totul este in van.
A cersi dragostea cuiva este un semn de slabiciune, caci dragostea nu se vrea capatata cu forta.
Dupa mine, un mare pacat este acela de a fi ignorant, de a-ti dispretui semenii. Deoarece, asa cum spunea si Domnul Iisus Hristos, ar trebui sa ne iubim unii pe altii, asa cum ne-a iubit El pe noi. Acesta este cel mai important lucru: Sa-l iubesti pe Dumnezeu si sa-ti iubesti semenii. Dixit.


Cu drag,
aleaN

Dana spunea...

@alean...povestea o intelege doar sufletul meu!